Missä on mielekkyys, kun itkukin muuttuu voimattomaksi tirutukseksi ja väsymys ei ole syy ollenkaan olla ottamatta osaa narsistin ailahtelevan mielen ahdistuneisuuteen ?

Missä oikeudenmukaisuus, kun sanon, että olen väsynyt, särkyinen ja että en jaksa aina olla se huono, joka ei lähde riitaansa mukaan, ja tämä vain jatkaa omaa puhinaansa kuin vanha veturi, ymmärtämättä, mitä rikkoo ?

Haukut sain,  että olen keskeneräinen ja katala akka, kun olen niin hyvä ja ystävällinen etten narrintouhuihinsa osallistu, vaan että pidättäydyn häntä leimaamasta ja osallistumasta tämänkin viikonlopun riitaan, joka kumpuaa puhtaasti rauhattomasta sydämestä ja ahdistuneesta ja hajanaisesta mielestään, jonka ylä/alapuolelle mieluusti hakeudun.

Tohkaisin tuskastuneena vain, että en ota osaa tähän, en.

- siitäpä riehkasi ja rienasi kuin olisi ampiainen pistänyt, entistä kiukkuisemmin.

Näyttää herraa kovasti keljuttavan, kun oman keskeneräisyytensä jäljiltä yksin riitelemään omaa pahaa oloaan jääkin vain hän.

vaan itseeni olen nyt tyytyväinen: en kiltteyttäni suostunutkaan riitelyynsä, vaan sanoin, että sopimatonta ja huonoa käytöstä on tuollainen, jossa oman keskeneräisyytensä tuo mainiolla tavalla ilmi, ja että on munkin kotini tämä, jossa en salli itseäni pilkattavan, saati että kodissani saisi riitaa ehdoin tahdoin haastaa, kun siltä tuntuu. 
ja että sovintoon olen valmis, johon hän, että sillä ehdolla, että siihen sovintoon hän latelee muutaman reunaehdon.

Jolloin poistuin paikalta ja sanoin, että pidä kuule sovintos, sillä enhän minäkään tarjotessani reunaehtoja latele, vaan että suostun sun keskeneräisyytees.

. jolloin meni hiljaiseksi ja myöhemmin katui käytöstään.

Olisko tuo tajunnut, että menikin aivan liian pitkälle röyhkeydessään ja ylimielisyydessään, ja että mun tulos tai ulos olikin parempi vaihtoehto ehdottomuuteensa ja mielettömyyteensä kuin se ainainen kiltteys jolla kohtelen huonosti käyttäytyvää, sairasta, keski-iän kourissa kamppailevaa , omien tunteittensa omatoimiseen kantoon joutunutta miestä.

Jollei itse tajunnut, minä ainakin tajusin, että ei tuotti kerrankin tulosta, hyvää tulosta tuottikin ! - nauratti ihteäni lopulta.